Dat bass

Hehe, nu sitter André och lyssnar på Dead Prez "Hip Hop" och då kan man inte känna annat än:

gusWNr on Make A Gif, Animated Gifs

London dag två

Vår första morgon i London vaknade vi till solsken som försvann på två röda och ersattes av grå moln och duggregn. Inga sura miner för det dock! Vi promenerade lååångsamt genom Hyde Park mot dagens första stopp - Victoria & Albert Museum. Stephanie fotade en trevlig lekpark som våra småsyskon säkerligen hade älskat.

På vägen genom Hyde Park kikade vi på Albert Memorial och givetvis Royal Albert Hall, en jättefin teater som jag tänker besöka nästa gång jag är i stan. Skulle gärna se Svansjön där. Sedan gick vi vidare till V&A där vi köpte biljetter till en utställning morgonen därpå, ni vet nog vilken det var.

Efter biljettköpet var vi ju ändå på samma gata, så vi passade på att göra Harrod's med en gång. Efter en evighet på matavdelningen åkte vi några våningar uppåt till barnavdelningen. Där köpte vi Jelly Beans till min karl, armband till Stephies karl och en röd buss till lillebrorkarl (obs! heter egentligen Liam, den där lillebroren) Dessutom stod vi och ojade oss och var avis över detta dockskåp rätt länge.

Tänk bara om man hade haft det åbäket hemma när man var yngre. Jomantackar, The Sims 4D liksom. Kolla bara hur stort det är, jämfört med människan till vänster i bild.

Efter fler ojanden (när vi fann Sylvanian Families-avdelningen) åkte vi hiss ner till markplan igen. Ganska fina hissar då, som jag tänker mig att de exklusiva hissarna såg ut på Titanic.

Sen satte vi oss för att vila fötterna på Starbucks. Standard - "Nia" tog en chai latte med sojamjölk, och Stephie påbörjade sin sjuka konsumering av frappuccinos (hon snittade två om dagen hela resan, haha!)

Äkta turistfoto, klart att man ska ha det i samlingen. Här var vi på väg till en vegetarisk/vegansk restaurang som heter Tibits. Där plockar man från en buffé och väger sedan tallriken, därefter betalar man för själva vikten. (Kan därmed vara) billigt, ett kul koncept och bra mat. Jag kommer definitivt att återkomma. De serverade även jordens största eko-cider som tog lååång tid att dricka upp...

så pass lång tid att vi tvunget behövde sitta en stund på uteserveringen och njuta av livet och titta på folk som gick förbi. Sedan kände vi oss klara framåt åttasnåret och gick vidare.

Vi promenerade några få steg utmed Regent street för att spana in Picadilly Circus. Där var mycket folk och rörelse "trots" kvällning. Efter det bestämde vi oss för att call it a day. På väg till bussen såg vi en stackars krake på väggen.

Dagens mat

Dags för en omgång Ratatouille!

London dag ett

Efter lite krångel med Oyster Card-köp på Gatwick, så hamnade vi till slut på vår gata (station) i stan! Bara en kort promenad kvar till hotellet.

Äkta turistfoto på underground, packning och fin semesterpartner. Lite kul kuriosa - Stephanie fick lov att köpa en ny resväska då hon fyllde sin stora, lila ovan på 1 dag. Efter att ha shoppat på 1 affär. Gissa vilken denna enda affär var? Pluspoäng till den som prickar rätt svar!

Stephie demonstrerar exakt HUR stort vårat hotellrum var. Det var en och en halv sjuttonårig famn brett.

När vi dumpat packningen på hotellet svidade vi genast om och begav oss till Oxford street.

Vi paxade ovanvåningen på bussen så klart! Man blir 5 år igen av att åka dubbeldäckare.

Sedan spenderade vi otaliga timmar på Oxford street tills vi (läs: jag, Stephie har uppenbarligen supershoppingkrafter!) fick ont i huvudet och magen av hunger, och armarna helt enkelt inte orkade bära kassar något mera. Då letade vi upp ett matställe nästintill i panik, och hamnade på Wasabi. Helt ok att avsluta dagen med tofunudlar!

Målfotot

Så här såg en ut efter målgången på Vårruset i förra veckan. I år hade vi inte lika lätt att hitta varandra, jag och "min fotograf" André, så tyvärr blev det inga bilder utmed spåret.